Onder deze titel verscheen in ‘The Guardian’ van 14 juni een artikel dat inzoomt op het gebruik van computers en tablets in de klas. Daarin schrijft de auteur dat – in tegenstelling tot wat de mainstream argumentatie is – het gebruik van deze technologische middelen het leerproces niet bevorderd, wel integendeel.
Je kan het hele artikel hier nalezen.
Oorlog in Oekraïne
/in Actueel /door steiner_adminNaar aanleiding van het geweld in Oekraïne sluiten de Federatie van Steinerscholen, de European Council for Steiner Waldorf Education en de Freunde der Erziehungskunst Rudolf Steiners zich aan bij wat Catherine M. Russell, executive director van UNICEF zei.
Steinerscholen krijgen gelijkwaardige eindtermen voor het S.O.
/in Actueel /door steiner_adminOp vrijdag 18 maart werden de ingediende eindtermen voor het secundair onderwijs door de Vlaamse Regering gelijkwaardig bevonden met de decretale eindtermen van de Vlaamse overheid.
Bijeenkomst leraren Aardrijkskunde klas 7 tot 12
/in Actueel /door Lieselotte MombaertsDe Antroposofische vereniging in Nederland nodigt alle Natuurwetenschappelijke leerkrachten van de Middelbare school uit voor een vormingsbijeenkomst op 25 en 26 februari.
Eindtermen secundaire scholen (nog) niet goedgekeurd
/in Actueel /door Lieselotte MombaertsOp zondag 12 december 2021 werd bekend dat de Vlaamse Regering (nog) geen groen licht geeft voor de eigen eindtermen van de secundaire steinerscholen (2de en 3de graad).