Could Steiner schools have a point on children, tablets and tech?

06-09-2016

Onder deze titel verscheen in ‘The Guardian’ van 14 juni een artikel dat inzoomt op het gebruik van computers en tablets in de klas. Daarin schrijft de auteur dat – in tegenstelling tot wat de mainstream argumentatie is – het gebruik van deze technologische middelen het leerproces niet bevorderd, wel integendeel.

Je kan het hele artikel hier nalezen.

4896

Actueel

Steinerscholen vechten nieuwe eindtermen S.O. aan

Omdat het niet mogelijk is om met deze eindtermen, ook na de recente ingrepen, het eigen pedagogisch project in een aanvaardbare mate te realiseren.

Waarom hebben we eigenlijk wiskunde?

Leerlingen spenderen heel wat tijd in de schoolbanken aan lessen wiskunde. En, zoals ook elders in het onderwijslandschap gebeurt, komt elke leerling zo nu en dan wel eens aandraven met de gedachte: ‘Waarom hebben we eigenlijk wiskunde?’

Goedkeuring eindtermen 2de en 3de graad

Ernstige twijfels moet je ernstig nemen!

Mmm, zo heerlijk in het midden

Zelfzorg in tijden van Corona, voor teams en individuele leerkrachten.