Onder deze titel verscheen in ‘The Guardian’ van 14 juni een artikel dat inzoomt op het gebruik van computers en tablets in de klas. Daarin schrijft de auteur dat – in tegenstelling tot wat de mainstream argumentatie is – het gebruik van deze technologische middelen het leerproces niet bevorderd, wel integendeel.
Je kan het hele artikel hier nalezen.
Poëzie is het hart van de Steinerschool
/in Actueel /door Enya CornelisWinterhulp voor Oekraïne
/in Actueel /door Enya CornelisOnze pedagogische begeleidingsdienst als partner in het Europese HERMMES-project (Holistic Education, Resilience and Media Maturity in Educational Settings)
/in Actueel /door Robyn HanssensDoorstroomcijfers steinerscholen ontoereikend om globale oordelen te vellen
/in Actueel /door steiner_adminRecent maakte de overheid op vraag van CD&V-parlementslid Brecht Warnez een overzicht bekend van doorstroom- en slaagcijfers van leerlingen die van het secundair naar het hoger onderwijs gaan. Voor de steinerscholen zijn deze cijfers ontoereikend om besluiten te kunnen formuleren over de studierichtingen in het secundair onderwijs.