Scholen

Op zoek naar een steinerschool in Vlaanderen? Hieronder vind je een lijst van alle steinerscholen die je kan filteren op onderwijsniveau en plaats (locatie). Klik op de naam om meer details te zien.

Er zijn ook enkele steinerscholen in Wallonië.

































Libre Ecole Rudolf Steiner La Ferme Blanche (kleuterschool en lagere school)

Rue de la Quenique 18
B-1490 Court-Saint-Etienne
T: 010 61 20 64
F: 010 61 37 43

E: direction@ecole-steiner.be
W: www.ecole-steiner.be



Fédération des écoles Steiner-Waldorf Wallonie Bruxelles

Rue de la Quenique 18
B-1490 Court-St-Etienne
T: 0473-94 27 00



EOs (kleuterschool en lagere school)

Chaussée d’Etterbeek, 182-184
B-1040 Etterbeek
T: 0478 05 30 08

E: info@ecole-eos.be
W: www.ecole-eos.be






Le Jardin de Physalis (kleuterschool)

59 rue Fraichaux
B-5530 Mont-Godinne
T: 081 41 10 80

E: josee@jardindephysalis.be
W: www.jardindephysalis.be



Accueil Waldorf à la ferme (kleuterschool)

Rue Duchêne 12C
B-4120 Rotheux
T: 0473 58 18 45

E: asblacwa@gmail.com



L’Enfance de l’Art (kleuterschool)

Rue des Croisiers 42B
B-7500 Tournai
T: 069 21 28 26



Actueel

Eindtermen 2de en 3de graad niet geschorst – hoe nu verder?

Op 22 juli 2021 velde het Grondwettelijk Hof een arrest waarin de verzoeken tot schorsing van de nieuwe eindtermen worden verworpen…

Geen chaos in het onderwijs zonder eindtermen

Op donderdag 1 april 2021 berichtte de pers dat er chaos in het onderwijs zou ontstaan indien het Grondwettelijk Hof de in februari jl. goedgekeurde eindtermen niet meer vóór de zomervakantie, maar bijvoorbeeld pas in september zou kunnen schorsen.°
Voor de steinerscholen zal er hoe dan ook géén chaos ontstaan, in gelijk welk scenario.

ONLINE video’s rond ‘Vertrouwen bouwen in tijden van Corona’

De pedagogische sectie heeft 4 korte voordrachten online ter beschikking geplaatst rond het thema ‘Vertrouwen bouwen in tijden van Corona’. Op deze pagina kan je doorklikken naar de video’s.

Steinerscholen vechten nieuwe eindtermen S.O. aan

Omdat het niet mogelijk is om met deze eindtermen, ook na de recente ingrepen, het eigen pedagogisch project in een aanvaardbare mate te realiseren.