Fédération Pédagogie Steiner-Waldorf organiseert congres met Christof Wiechert

08-10-2020

De “Fédération Pédagogie Steiner-Waldorf en France” organiseert op 17 en 18 oktober een congres met Christof Wiechert.  Je kan dit congres gratis volgen online. Christof Wiechert zal in het Engels spreken en tegelijkertijd in het Frans worden vertaald.

L’EDUCATION EN TEMPS DE CRISE

Pour grandir et apprendre, l’enfant a besoin de relations chaleureuses, de confiance, d’enthousiasme, de respect, d’émerveillement, de nature et de culture… Les pédagogues de tous bords s’accordent là-dessus. Cependant, les événements de ces derniers mois ont rendu difficile le maintien de ce cadre fondamental pour l’éducation : beaucoup d’enfants et de jeunes ont vécu distanciation sociale, peur et éloignement de la nature et de la culture. Ce congrès est l’occasion de chercher ensemble des solutions, même en ces temps de crises multiples, pour maintenir ce cadre fondamental. Quelles clefs pour notre époque peuvent apporter les réflexions pédagogiques centenaires de Steiner?

Lees meer over het programma van de dag.

Of SCHRIJF JE HIER IN OM MEE TE KUNNEN VOLGEN. 

Actueel

Eindtermen 2de en 3de graad niet geschorst – hoe nu verder?

Op 22 juli 2021 velde het Grondwettelijk Hof een arrest waarin de verzoeken tot schorsing van de nieuwe eindtermen worden verworpen…

Geen chaos in het onderwijs zonder eindtermen

Op donderdag 1 april 2021 berichtte de pers dat er chaos in het onderwijs zou ontstaan indien het Grondwettelijk Hof de in februari jl. goedgekeurde eindtermen niet meer vóór de zomervakantie, maar bijvoorbeeld pas in september zou kunnen schorsen.°
Voor de steinerscholen zal er hoe dan ook géén chaos ontstaan, in gelijk welk scenario.

ONLINE video’s rond ‘Vertrouwen bouwen in tijden van Corona’

De pedagogische sectie heeft 4 korte voordrachten online ter beschikking geplaatst rond het thema ‘Vertrouwen bouwen in tijden van Corona’. Op deze pagina kan je doorklikken naar de video’s.

Steinerscholen vechten nieuwe eindtermen S.O. aan

Omdat het niet mogelijk is om met deze eindtermen, ook na de recente ingrepen, het eigen pedagogisch project in een aanvaardbare mate te realiseren.