CONTACT
Federatie Steinerscholen
Diksmuidelaan 127
2600 Antwerpen
T +32 3 213 23 33
info@steinerscholen.be
Vorig jaar werden de resultaten gepubliceerd van een opmerkelijk onderzoek. Het gaat om het eerste lange termijn onderzoek naar de relatie tussen de steinerpedagogie en de gezondheid op lange termijn.
Er klinkt wel eens dat school lopen op een steinerschool gunstige gezondheidseffecten kan hebben op lange termijn. Een multi-disciplinair team van wetenschappers in Duitsland heeft nu dus onderzocht of de huidige gezondheidstoestand van voormalige leerlingen van Duitse steinerscholen verschillend is van die van andere volwassenen. Tegelijk keken ze naar factoren die deze verschillen zouden kunnen verklaren.
Het risico van de meeste onderzochte ziekten is niet verschillend tussen beide onderzochte groepen. De last die mensen ondervinden van huidige gezondheidsklachten lijkt echter kleiner bij de groep gewezen steinerleerlingen. Resultaten moeten met de nodige voorzichtigheid worden geïnterpreteerd, aangezien het gaat om een verkennende analyse.
Je kan het volledige artikel hier nalezen.
Federatie Steinerscholen
Diksmuidelaan 127
2600 Antwerpen
T +32 3 213 23 33
info@steinerscholen.be
Vrijwilligers zoeken gastgezinnen
/in Actueel /door Lieselotte MombaertsDit jaar zijn er maar liefst acht vrijwilligers actief in de steinerscholen van Lier, Tervuren, Leuven, Gent en Antwerpen.
Steinerscholen in cijfers gevat
/in Actueel /door Lieselotte MombaertsDe grote groei van de leerlingenaantallen is het afgelopen jaar weggevallen. Als je de cijfers bekijkt op termijnen van vijf of tien jaar, zie je nog altijd spectaculaire percentages. Het is goed dat er in die groei even een adempauze komt
Steinerschool Ronse (Ringelwikke) genomineerd
/in Actueel /door Lieselotte MombaertsDe Steinerschool van Ronse – Ringelwikke genoemd – werd opgenomen in de 16e editie van het Architectuurboek Vlaanderen, met als titel ‘Antwoorden in verantwoordelijkheid’.
Boeken of tablets?
/in Actueel /door Lieselotte MombaertsHoe leer je kinderen zich te oriënteren in de digitale wereld?