CONTACT
Federatie Steinerscholen
Diksmuidelaan 127
2600 Antwerpen
T +32 3 213 23 33
info@steinerscholen.be
Code cursus: 25NA12
Op welke drempels botsen jongeren met een islamitische achtergrond wanneer zij de stap naar de geestelijke gezondheidszorg willen maken? Kan cultuur of religie als onverzoenbaar aanvoelen met de ‘seculiere’ psychologie wanneer moslimjongeren in de knoop liggen met zichzelf? In hoeverre is dan een hulpverlener met hetzelfde referentiekader een meerwaarde en wanneer werkt dit net contraproductief?
Hoe worden onze scholen een reële weerspiegeling van de diversiteit in de maatschappij, waarbij elk individu zich gewaardeerd voelt? We gaan op zoek naar manieren om een meer inclusieve school te vormen, staan stil bij de uitdagingen en onderzoeken de mogelijkheden en verrijking die deze impuls met zich mee kan brengen.
9:30-11:30 vorming geestelijke gezondheidszorg religieuze en culturele drempels door Kautar
11:30-12:00 netwerkmoment
12:00-13:00 eigen lunch
13:00-15:00 werkgroep diversiteit en inclusie door Giovanna
Inschrijven doe je via het formulier hieronder. Geef ook aan of je graag deelneemt aan de werkgroep na de middag.
Is de vorming volzet? Stuur dan een mailtje naar pedagogischebegeleidingsdienst@steinerscholen.be en wij zetten jou op de wachtlijst.
14/11/2025 09:30 | 14/11/2025 12:00 | vorming met Kautar | Bib Federatie Steinerscholen, Antwerpen |
14/11/2025 13:00 | 14/11/2025 15:00 | werkgroep diversiteit met Giovanna | Bib Federatie Steinerscholen, Antwerpen |
Koffie en thee worden voorzien. Indien je een hele dag volgt, voorzie je eigen lunch (broodjeszaken in de buurt).
Je ontvangt enkele dagen vooraf de start nog een mail met alle praktische info.
Spreker over Islamitische theologie & diversiteitsvraagstukken met focus op levensbeschouwelijke diversiteit Vandaag is Kautar werkzaam bij het Netwerk Islamexperten, dat vooral inzet op het verbinden in diversiteit, met name rond de levensbeschouwelijke diversiteit die onze samenleving vandaag rijk is. Verder werkt zij aan brede diversiteitsvraagstukken waarin maatschappelijke kwetsbaarheden en ideologische factoren aan bod komen. De…