CONTACT
Federatie Steinerscholen
Diksmuidelaan 127
2600 Antwerpen
T +32 3 213 23 33
info@steinerscholen.be
Code cursus: 25VLA01
Een vlotte en constructieve samenwerking tussen alle organen op de school (schoolbestuur, schoolhoofd, pedagogisch team, oudervereniging en werkgroepen) zorgt voor weinig communicatiestoornissen tussen alle geledingen. Wanneer de rollen helder verdeeld zijn en de communicatielijnen goed verzorgd worden, kan elk orgaan optimaal bijdragen aan de werking van de hele school en zo de pedagogie ten volle ondersteunen.
Hoe geef je zo’n eigentijdse schoolstructuur vorm? Welke eigentijdse inzichten op het vlak van organisatieontwikkeling en organisatiestructuur bieden hierbij houvast? En hoe laat je de samenwerking klinken als een ‘symfonie’?
We laten ons inspireren door de sociale driegeleding waaruit de Steinerpedagogie is ontstaan en de zelfsturende principes die beschreven staan in ‘Reïnventing Organizations’. We luisteren naar ervaringen van scholen die goede werkvormen hebben ontwikkeld en leren van elkaar. Je krijgt zicht op een blauwdruk voor een gezonde schoolstructuur die toepasbaar is in je eigen school.
We nodigen je uit om per school met twee tot drie deelnemers deel te nemen, bij voorkeur het schoolhoofd, een lid van het schoolbestuur en een lid van het bestuur van de Oudervereniging.
Inschrijven kan via de link hieronder tot en met 8 maart 2025. De inschrijvingskost bedraagt 120 euro per duo. Een (eventuele) derde deelnemer neemt gratis deel.
Bij je inschrijving kan je aangeven of de inschrijvingskost wordt betaald door jouw school, dan wel je zelf instaat voor de betaling.
Van zodra je je inschrijft, is ons annuleringsbeleid van toepassing. Deze kan je hier nalezen.
15/03/2025 14:00 | 15/03/2025 17:00 | Namiddagsessie | Landwijzer vzw Gent |
Deze vorming gaat door in de lokalen van Landwijzer vzw in Gent, op wandelafstand van station Gent-Dampoort
Geert begeleidt al meer dan 10 jaar intervisie met leidinggevenden en leerkrachten van Steinerscholen. Het intervisiewerk, dat hij aanbiedt, is geïnspireerd op het U-proces en is gericht op het oordeelvrij waarnemen van de intervisievraag, waarbij we op zoek gaan naar de vraag 'Hoe connecteert mijn werkvraag met mij als persoon?'. In een 2e beweging gaan…