Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

42 zoekresultaten voor:

2

Innerlijk leiderschap 2024-2025

Beschrijving Authentiek leiden is pittig in een wereld waarin we geleerd worden te voldoen aan de verwachtingen van anderen. Jij bent het nochtans die kan aanvoelen wat echt bij jou past, hoe jij het beste van jezelf kan geven. En dat is wat we precies gaan ontsluieren in dit groeitraject. De aansluiting vinden met wat […]

3

ConduArta voor schoolleiders 2024-2025

Beschrijving Scheppen in tijden van onzekerheid Steinerscholen zijn plaatsen waar innerlijke ontwikkeling en groepsontwikkeling centraal staan.  Leidinggevenden staan samen met hun team voor de uitdaging  ‘levend onderwijs’ waar te maken in deze turbulente tijden.  Ondanks alle onzekerheid en twijfel weten we dat in ieder mens vermogens sluimeren om een nieuwe werkelijkheid, nieuwe inzichten en een […]

4

Onderste zintuigen en lateralisatie in bewegend onderwijs 2024-2025

Beschrijving Wij verzorgen in onze Steinerscholen een onderwijs waar, zeker in de speelklassen, beweging een prominente rol inneemt. Deze beweging zien we als een gezond opvoedkundig instrument dat meewerkend is in de opvoeding en ontwikkeling van het (jonge) kind. Verder kan het ons ook veel vertellen over hoe het gesteld is met de ontwikkeling van […]

5

Stromend door de dag in de peuter- en kleuterklas 2024-2025

Beschrijving Deze vorming wordt opgesplitst in twee sessies: Sessie 1: Hoe kan je vanuit etherkracht en zelfscholing vormend inwerken op het jonge kind?  De leraar is voor het jonge kind een sturende en leidende kracht in de klas. Hoe zien we onszelf in deze rol functioneren? Hoe kunnen we met deze insteek een voorbeeld zijn […]

6

Gesprekken met ouders 2024-2025

Beschrijving Aan de hand van de pedagogische driehoek kind – ouder – leerkracht kijken we hoe we een opbouwend gesprek kunnen voeren met ouders/verzorgers over hun kind (in de bovenbouw met de leerling erbij). Hoe verzorgen we het lichaam, de ziel en de geest van zo’n gesprek? We reiken tips, oefeningen en inhoud aan om […]

7

Goede instructie geven, de gepaste sleutel om een opgave binnen te brengen bij elke leerling 2024-2025

Beschrijving We hebben vaak een helder idee over wat we verwachten van leerlingen bij een bepaalde opdracht. Hoe kunnen we de opdracht zo geven dat alle leerlingen door hebben wat er bedoeld wordt en dat er antwoorden of oplossingen komen zoals we die verwachten? We gaan dus op zoek naar heldere, feitelijke instructies. Hierbij gaan […]

8

Getuigschriften als kunstzinnig evaluatie-instrument 2024-2025

Beschrijving Elk jaar krijgen de kinderen na afloop van het jaar een getuigschrift. Altijd weer een feestelijk moment voor de kinderen, en ook voor de ouders een belangrijk moment. Een beeld van je kind komt op papier tot leven! Door de jaren heen is binnen de vrije scholen een cultuur ontstaan waarin het getuigschrift een […]

9

Menskunde in de praktijk 2024-2025

Beschrijving Deze vormingsreeks bestaat uit 4 sessies. Elke sessie legt de focus op een afzonderlijk thema binnen Menskunde. Hieronder lees je meer: Menskunde in de praktijk I – Belang van de beeldende wereld Datum: 05/10/2024 De beeldende wereld is een wereld vol waarheid. De mythologieën moeten wel op een andere manier gelezen worden om die […]

10

ConduArta voor docenten 2024-2025

Beschrijving Onze vormings- en begeleidingsinitiatieven hebben steeds volwassenenvormers nodig die zich enerzijds graag in de steinerpedagogie blijven verdiepen en anderzijds hun ervaring aan collega’s willen overdragen. Met plezier stellen we vast dat er de laatste jaren nieuwe krachten bijkomen in dit werkgebied, maar we blijven op zoek naar meer mensen! Met deze bijscholing willen wij je de kans […]