Klasdag 6

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 5

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 4

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Zorgdag 1: Intervisie zorgleraren en -coördinatoren basisonderwijs

Intervisie voor zorgleraren en -coördinatoren basisonderwijs o.l.v. Ineke Docx. Er is ook een ochtendprogramma voorzien waarvoor afzonderlijk kan worden ingeschreven  via deze link. Inschrijven Inschrijven doe je via het formulier onderaan deze pagina. Is de vorming volzet? Stuur dan een mailtje naar pedagogischebegeleidingsdienst@steinerscholen.be en wij zetten jou op de wachtlijst. 

Zorgdag 1: Intervisie zorgleraren en -coördinatoren secundair onderwijs

Intervisie voor zorgleraren en -coördinatoren secundair onderwijs o.l.v. Hilde Verhaert. Inschrijven Inschrijven doe je via het formulier onderaan deze pagina. Is de vorming volzet? Stuur dan een mailtje naar pedagogischebegeleidingsdienst@steinerscholen.be en wij zetten jou op de wachtlijst.  Er is ook een ochtendprogramma voorzien waarvoor afzonderlijk kan worden ingeschreven  via deze link.

Zorgdag 1: De zes fundamenten van autismevriendelijke en -deskundig handelen

Het aanbod van deze studieochtend, gegeven door Autisme Centraal, is gebaseerd op de AutismeCentraalMethodiek. De wijze waarop mensen met autisme betekenis geven aan de wereld staat centraal. Begrip voor en kennis van het autistisch denken is het startpunt. Autisme Centraal vertrekt vanuit een oplossingsgericht denkkader met als leidraad de kwaliteiten en sterktes van mensen met […]

Slimme schoolcommunicatie: van crisisbeheer tot positieve PR

Beschrijving In deze praktijkgerichte vorming leer je hoe je de communicatie van je Steinerschool krachtig kunt versterken, zonder de pedagogische eigenheid en authentieke waarden te verliezen. Je ontdekt effectieve communicatiestrategieën die recht doen aan de unieke Steinerbenadering, leert hoe je boeiende promotiefilmpjes maakt, krijgt inzicht in crisiscommunicatie en verwerft vaardigheden in digitale communicatie. Van het […]

Ouderavonden: hoe bereik ik alle (ouders van) leerlingen? (Midden- en bovenbouw)

Beschrijving De ouders van je leerlingen zijn altijd dankbaar als je vanuit verbinding iets over hun kinderen kan vertellen. Dat kan elke leerkracht want je bent dagelijks in je praktijk met hun kinderen bezig. Op welke manier vertel je ervaringen, moeilijke situaties, grote beelden, kleine anekdotes in een ouderavond? Welke verwachtingen hebben ouders? En welke […]

Omgaan met wakkere hoofdjes en hoogbegaafdheid bij het jonge kind

Beschrijving In deze vorming word je meegenomen in het denken van het jonge kind. De polariteit tussen de verwachting van een eerder slapend/dromend denken bij de ontwikkeling van een peuter/kleuter en de praktijkervaring waarbij veel jonge kinderen in deze tijd zijn erg wakker zijn in hun hoofd, kleurt de lespraktijk. Komt deze stap van wakker […]

Mini-symposium ‘Dienend leiderschap’

Beschrijving Wij nodigen de leidinggevenden, de leden van de bestuursorganen van de steinerscholen en de ouderverenigingen van harte uit voor het mini-symposium ‘Dienend Leiderschap’, een inspirerende bijeenkomst gericht op het versterken van leiderschap binnen onze onderwijsinstellingen. Dit evenement biedt een unieke gelegenheid om collega-bestuurders te ontmoeten, inzichten te verwerven in de sociale driegeleding en succesvolle […]