Buitengewone gedragsvragen in gewone klassen

Beschrijving Ook in het gewone basisonderwijs hebben leerkrachten te maken met bijzondere gedragsvragen. Dat brengt extra zorgen en verwachtingen met zich mee. Wanneer we moeilijk te vatten gedrag beter begrijpen, komen we antwoorden op het spoor. We doorbreken onze onmacht en versterken onze relatie met kinderen die het moeilijk maken omdat ze het moeilijk hebben.  […]

Zorgdag 2: Intervisie zorgleraren en -coördinatoren basisonderwijs

Intervisie voor zorgleraren en -coördinatoren basisonderwijs o.l.v. Ineke Docx. Er is ook een ochtendprogramma voorzien waarvoor afzonderlijk kan worden ingeschreven  via deze link. Inschrijven Inschrijven doe je via het formulier onderaan deze pagina. Is de vorming volzet? Stuur dan een mailtje naar pedagogischebegeleidingsdienst@steinerscholen.be en wij zetten jou op de wachtlijst. 

Klasdagen voor de kleuterleerkrachten

Beschrijving: “In evenwicht blijven.”  De uitdagingen voor leerkrachten in de twintiger jaren van deze eeuw zijn nogal verschillend van de uitdagingen 100 jaar geleden, toen de Waldorfscholen werden opgericht. Waren het toen vooral de gevolgen van de eerste wereldoorlog en de armoede, nu voeden we kinderen op, die het zogenaamd aan niks ontbreekt. ‘Gemiddelde kinderen’ […]

Klasdagen voor de peuterleerkrachten

Beschrijving: “In evenwicht blijven.”  De uitdagingen voor leerkrachten in de twintiger jaren van deze eeuw zijn nogal verschillend van de uitdagingen 100 jaar geleden, toen de Waldorfscholen werden opgericht. Waren het toen vooral de gevolgen van de eerste wereldoorlog en de armoede, nu voeden we kinderen op, die het zogenaamd aan niks ontbreekt. ‘Gemiddelde kinderen’ […]

Klasdagen voor de kleuterleerkrachten

Beschrijving: “In evenwicht blijven.”  De uitdagingen voor leerkrachten in de twintiger jaren van deze eeuw zijn nogal verschillend van de uitdagingen 100 jaar geleden, toen de Waldorfscholen werden opgericht. Waren het toen vooral de gevolgen van de eerste wereldoorlog en de armoede, nu voeden we kinderen op, die het zogenaamd aan niks ontbreekt. ‘Gemiddelde kinderen’ […]

Klasdagen voor de peuterleerkrachten

Beschrijving: “In evenwicht blijven.”  De uitdagingen voor leerkrachten in de twintiger jaren van deze eeuw zijn nogal verschillend van de uitdagingen 100 jaar geleden, toen de Waldorfscholen werden opgericht. Waren het toen vooral de gevolgen van de eerste wereldoorlog en de armoede, nu voeden we kinderen op, die het zogenaamd aan niks ontbreekt. ‘Gemiddelde kinderen’ […]

Klasdagen voor kleuterleerkrachten

Beschrijving: “In evenwicht blijven.”  De uitdagingen voor leerkrachten in de twintiger jaren van deze eeuw zijn nogal verschillend van de uitdagingen 100 jaar geleden, toen de Waldorfscholen werden opgericht. Waren het toen vooral de gevolgen van de eerste wereldoorlog en de armoede, nu voeden we kinderen op, die het zogenaamd aan niks ontbreekt. ‘Gemiddelde kinderen’ […]

Klasdag 3

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 2

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 1

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]