Klasdag 6

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 5

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 4

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 3

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 2

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Klasdag 1

“Reflecteren in vier lagen: feedback als pedagogische kracht” Met pedagogisch begeleiders Paul van Meurs & Kelly De Donder Over kijken, aanvoelen en feedback geven met diepgang Hoe geef je feedback die verder gaat dan enkel ‘goed gedaan’ of ‘dat kan beter’? Hoe leer je als leraar werkelijk zien wat een leerling nodig heeft om te […]

Zelfregulerend leren bij leerlingen uit de middenbouw

In het onderwijsveld wordt meer en meer gesproken over executieve functies. Executief functioneren omvat een verzameling cognitieve processen die betrokken zijn bij doelgericht gedrag, waaronder planning, organisatie, remming en werkgeheugen. Steinerpedagogie maakt hierin het verschil. Onze steinerpedagogie vormt een krachtig oefengebied voor zelfregulerend leren bij kleuters, lagere schoolleerlingen en leerlingen in de middenbouw.  Kinderen leren […]

Zelfregulerend leren bij leerlingen uit de onderbouw

In het onderwijsveld wordt meer en meer gesproken over executieve functies. Executief functioneren omvat een verzameling cognitieve processen die betrokken zijn bij doelgericht gedrag, waaronder planning, organisatie, remming en werkgeheugen. Steinerpedagogie maakt hierin het verschil. Onze steinerpedagogie vormt een krachtig oefengebied voor zelfregulerend leren bij kleuters, lagere schoolleerlingen en leerlingen in de middenbouw.  Kinderen leren […]

Zelfregulerend leren bij peuters en kleuters

In het onderwijsveld wordt meer en meer gesproken over executieve functies. Executief functioneren omvat een verzameling cognitieve processen die betrokken zijn bij doelgericht gedrag, waaronder planning, organisatie, remming en werkgeheugen. Steinerpedagogie maakt hierin het verschil. Onze steinerpedagogie vormt een krachtig oefengebied voor zelfregulerend leren bij kleuters, lagere schoolleerlingen en leerlingen in de middenbouw.  Kinderen leren […]

Voorbereiding maakt het verschil (onderbouw)

Een goede lesvoorbereiding maakt het verschil!  Je hoort het zo vaak, maar hoe hou je nu rekening met de juiste timing en gepast gebruik van verschillende werkvormen? Wanneer geef je directe feedback of liever een geschreven evaluatie? Wanneer ga je uitvoerend te werk en wanneer wordt het strategisch handelen ingezet? Hoe hou je rekening met het verschil […]